123 voor consultatiegevers: hoe geeft u antwoord op een vraag?
U logt als consultatiegever voor de eerste keer in. U vult uw profiel in zodat consultatievragers u kunnen vinden. Vervolgens zijn er diverse onderdelen en functionaliteiten waarvan u gebruik kunt maken.
Opties voor bereikbaarheid en beschikbaarheid
We vinden het belangrijk dat u zelf kunt bepalen hoe u in verbinding wilt staan met uw netwerk. U kiest het aantal tijdstippen waarop u bereikbaar wilt zijn voor consultatie. Daarnaast geeft u aan of u ook daarbuiten bereikbaar wilt zijn en hoe. Als laatste geeft u aan via welke media u bereikbaar wilt zijn: telefoon, app, skype, chat of afspraken ter plekke.
Instellen van notificaties
U kunt notificaties per e-mail instellen voor nieuwe consultaties, berichten of andere gebeurtenissen. U kunt zelf bepalen waar en wanneer u de notificaties ontvangt. Zo houdt u zelf controle over het geven van consultaties.
Omgaan met verzoeken voor consultaties
Na het invullen van uw profiel kunt u aan de slag! Consultatievragers kunnen u vinden op het platform of de app. U ontvangt verzoeken voor consultaties via het platform of de app. U accepteert dit verzoek of – indien u denkt niet de juiste expertise te hebben – wijst de vraag met reden af. U kunt consultatievragen ook automatisch accepteren. U hebt dan geen omkijken naar het accepteren van nieuwe consultatievragen.
Het kan ook voorkomen dat u zonder afspraak gebeld wordt door een consultatievrager. Na het afronden van het gesprek kunt u in de app of het platform de consultatie snel en gemakkelijk registreren, zodat deze gefactureerd kan worden.
Groepsconsultatie
Zowel platform als app bieden de mogelijkheid om groepsconsultaties toe te staan. Werkt u bijvoorbeeld zelfstandig als vrijgevestigd psychiater, dan ontvangt u daardoor mogelijk vaker consultatieverzoeken. Geeft u als team (bijvoorbeeld als FACT team) consultatie, dan kunt u de consultatietaken verdelen over het team zodat u altijd bereikbaar bent voor consultatie.
Contact met de consultatievrager
In een consultatie werkt u samen met de consultatievrager via verschillende media: chat, door het uploaden van een document of door het maken van een afspraak met de consultatievrager.
Afronding van de consultatie
Is de consultatie naar uw mening afgerond, dan geeft u het aantal bestede minuten aan en rond u de consultatie af. U vind de consultatie daarna terug in uw consultatiearchief zodat u later terug kunt vinden wat u heeft gezegd. 123 Consultatie regelt de facturatie, daar heeft u geen omkijken naar.
Handleiding
Download de handleiding van 123 Consultatie.